Alman lojistik devi DB Schenker, Avrupa nakliye operasyonları için Mercedes-Benz’ten 100 adet uzun yol elektrikli çekici sipariş etti.
eActros LongHaul, tek bir şarjla yaklaşık 500 km menzile sahip ve gelecek yıl seri üretime girmesi bekleniyor. 2040 yılında kadar karbon salınımını sıfıra çekmeyi amaçlayan firma, hali hazırda şehir içi dağıtımda farklı araç tiplerinde yüzlerce elektrikli araç işleten DB Schenker, eActros LongHaul uzun yol kamyonları ile birlikte sürdürülebilirlik yeşil lojistik hedeflerine önemli bir eşiği aşmayı planlıyor.
Lojistik sektöründe elektrikli araç kullanımının uzun yol ağır vasıta kamyonlarını kapsaması ile birlikte, depo alanları dahilde en küçükten, en büyüğe ticari araçlar şarj hizmeti verilmesi gerekliliği ortaya çıkıyor. Tabii olarak elektrik ticari araç yatırımı yapan firmaların, gelecekte lojistik tesislerde daha fazla açık alan ihtiyacı iyiden iyiye artacak. Yeni nesil sürdürülebilir lojistik depolarda öncelikle artan enerji ihtiyacını karşılamak adına GES ve depolanabilir enerji yatırımlarına uygun olması da amaçlanıyor.